![]() |
KLAIPĖDOS UNIVERSITETAS |
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis/profesinė kvalifikacija
Lygmuo, pakopa
Aukštojo mokslo universitetinės studijos, Antra pakopa, magistrantūra
Priėmimo reikalavimai
Minimalus priimamųjų išsilavinimas: Aukštasis (bakalauro arba jam prilygintas)
Minimalus priimamųjų kvalifikacinis laipsnis ir(ar) profesinė kvalifikacija:
Specialieji reikalavimai priimamiesiems:
Konkrečios nuostatos dėl ankstesnio mokymosi pripažinimo(formalaus, neformalaus ir neoficialaus)
Asmenims, baigusiems, studijavusiems ar studijuojantiems Lietuvos ar kitų valstybių aukštosiose mokyklose, kurios yra pripažintos Lietuvoje nustatyta tvarka, pagal aukštojo mokslo studijų programas, ir norintiems tęsti Universitete tos pačios arba žemesnės pakopos studijas arba studijas pagal kito tipo studijų programas, gali būti įskaitomi studijų dalykai ar jų dalys, atitinkantys pasirinktosios studijų programos dalykų formaliuosius ir dalykinius reikalavimus.
Studijų programos anotacija
Asmuo, turintis sveikatos mokslų magistro kvalifikacinį laipsnį, geba profesionaliai dirbti: pasitelkiant išugdytas procedūrines žinias ir gebėjimus, veiklos analize grįstą ir į slaugos inovacijas orientuotą darbą; turi mokslinio tyrimo įgūdžių ir geba dirbti mokslinį-tiriamąjį darbą bei rezultatus taikyti slaugos ir sveikatos ugdymo poreikiams tenkinti; pasižymi originaliu mąstymu, aukšta profesine kompetencija ir geba dalyvauti žinių kūrimo procese.
Numatomi studijų rezultatai
Žinios, jų taikymas
A1 | Geba savarankiškai taikyti nacionalinės ir tarptautinės sveikatos bei slaugos politikos nuostatas, sveikatos priežiūrą reglamentuojančius teisės aktus, sveikatos priežiūros įstaigų slaugos administravimo ir vadybos dėsnius bei principus, sprendžiant profesines slaugos veiklos problemas ir priimant sprendimus tipinėse / netipinėse situacijose. |
A2 | Geba savarankiškai analizuoti ir vertinti slaugos praktikos situacijas, integruojant slaugos mokslo tyrimų rezultatus ir praktinius įrodymus derinant pacientų ir sveikatos priežiūros institucijos poreikius bei užtikrinant slaugos veiklos kokybę. |
A3 | Geba taikyti tarpdalykines žinias įgyvendinant socialiai jautrią, įtraukią ir tarpkultūriškai specifišką slaugos praktiką įgyvendinant biopsichosocialinį sveikatos priežiūros modelį, atsižvelgiant į įvairių socialinių grupių ir tautybių kultūrinius skirtumus. |
A4 | Geba taikyti naujausias slaugos ir sveikatos priežiūros srities žinias priimant inovatyvius slaugos sprendimus, atsižvelgiant į sveikatos priežiūros organizacijos kultūrą, elgseną, raidą, slaugos situaciją bei prisiimant lyderystės atsakomybę už slaugos praktikos tobulinimą. |
Gebėjimai atlikti tyrimus
B1 | Geba inicijuoti, planuoti, koordinuoti ir organizuoti slaugos mokslinių tyrimų atlikimą pasitelkiant sveikatos priežiūros praktikų ir tyrėjų komandą prisidedant prie slaugos praktikos ir mokslo plėtros. |
B2 | Geba vertinti ir pagrįsti slaugos problemas taikant slaugos teorijas, modelius ir vykdyti patikimus slaugos mokslo tyrimus bei jų pagrindu priimti praktinius sprendimus stiprinant įrodymais grįstą slaugos praktiką. |
B3 | Geba atlikti įvairių tipų slaugos mokslinius tyrimus taikant teorinius ir empirinius metodus duomenims rinkti ir analizuoti bei integruoti tyrimo rezultatus valdant sudėtingas situacijas bei priimant sprendimus nesant išsamios informacijos ir formuoti alternatyvius sprendimo variantus, kai tenka numatyti įvairiapusį priimamų sprendimų poveikį. |
B4 | Geba taikyti naujausias slaugos ir sveikatos priežiūros srities žinias priimant inovatyvius slaugos sprendimus, atsižvelgiant į sveikatos priežiūros organizacijos kultūrą, elgseną, raidą, slaugos situaciją bei prisiimant lyderystės atsakomybę už slaugos praktikos tobulinimą. |
Specialieji gebėjimai
C1 | Geba formuoti slaugos mokslo ir praktikos plėtros strategijas įgyvendinant į pacientą orientuotą priežiūrą remiantis problemų sprendimu ir sprendimų priėmimu įvertinus galimas pasekmes sveikatai. |
C2 | Geba strateguoti ir kurti organizacinę integralios asmens sveikatos priežiūros kultūrą planuojant ir koordinuojant slaugos praktiką įgalinant sveikatos priežiūros komandos narius spręsti pacientų, jų artimųjų ir slaugos personalo problemas. |
C3 | Geba formuoti slaugos mokslo ir praktikos plėtros strategijas įgyvendinant į pacientą orientuotą priežiūrą remiantis problemų sprendimu ir sprendimų priėmimu įvertinus galimas pasekmes sveikatai. |
C4 | Geba organizuoti praktinį slaugos studentų mokymą sveikatos priežiūros įstaigoje atliekant mentoriaus ir totoriaus vaidmenis, remiantis naujausiomis slaugos mokslo ir praktikos tendencijomis bei užtikrinant slaugos paslaugų kokybę ir pacientų saugą. |
Socialiniai gebėjimai
D1 | Geba dirbti autonomiškai ir komandoje prisiimant lyderystės atsakomybę už veiklos kokybę vadovaujantis profesine etika ir kurti tarpprofesinio, tarpžinybinio, tarpinstitucinio, tarpkultūrinio bendradarbiavimo modelius įgyvendinant situacijai jautrią ir kontekstui specifinę slaugą. |
D2 | Geba taikyti efektyvias komunikavimo strategijas dalyvaujant, bendradarbiaujant ir lyderiaujant tarpprofesinėse komandose perteikiant aiškią ir argumentuotą informaciją sveikatos priežiūros specialistams, pacientams ir kitiems asmenims prisidedant prie sveikatos priežiūros rezultatų gerinimo. |
D3 | Geba įsigalinti bei motyvuoti kolegas profesiniam ir tarpdalykiniam tobulėjimui bei kvalifikacijos kėlimui orientuojantis į nuolatinį profesinį atsinaujinimą įgyvendinant į pacientą orientuotą slaugą. |
D4 | Geba taikyti proaktyvius organizacinius ir lyderystės principus komandose koordinuojant saugią, kokybišką ir pagarbią sveikatos priežiūrą įvairiuose slaugos veiklos, vadovavimo ir politikos lygmenyse bei įgyvendinti sprendimų priėmimą kompleksinėse situacijose atstovaujant pacientų sveikatos interesus. |
Asmeniniai gebėjimai
E1 | Geba priimti inovatyvius sprendimus ir etiškai spręsti darbo problemas taikant įvairias technologijas slaugos klinikinėje praktikoje bei prisiimant visapusę atsakomybę už profesinę veiklą. |
E2 | Geba skleisti slaugos mokslinių tyrimų rezultatus sveikatos priežiūros profesionalų bendruomenėje ir už jos ribų siūlant praktines rekomendacijas slaugos kokybei tobulinti bei diskutuoti aktualiais slaugos klausimais profesinėje ir tarpdalykinėje aplinkoje, vietiniu, nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis. |
E3 | Geba savarankiškai plėtoti profesinę kompetenciją ir karjerą integruojant dvasines, socialines ir etines vertybes bei lūkesčius, konstruojant asmeninę slaugos lyderystės filosofiją. |
E4 | Geba įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą, atskaitomybės, profesinio augimo ir savirūpos kultūrą prisidedant prie slaugytojo profesijos prestižo stiprinimo |
Profesinės karjeros galimybės
Įgiję sveikatos mokslų magistro kvalifikaciją asmenys gali profesionaliai ir kompetentingai dirbti slaugytojo darbą savarankiškai arba sveikatos priežiūros komandose visų lygių sveikatos priežiūros įstaigose ir visuomenės sveikatos priežiūros centruose. Baigusieji gali dirbti aukštųjų universitetinių ir koleginių mokyklų dėstytojais, dalyvauti projektinėje veikloje ir moksliniuose tyrimuose.
Aukštesnio lygmens studijų galimybės
Turi teisę stoti į trečiosios studijų pakopos studijas
Dalykų schema su kreditais
1 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Informacinės sveikatos technologijos (B000M090) | 6 |
2 | Lyderystė sveikatos priežiūros sistemoje (B000M091) | 6 |
3 | Slaugos mokslo tyrimų metodologija I (B000M092) | 6 |
4 | Sveikatos priežiūros strateginės kryptys (B000M104) | 6 |
5 | Pažangios sveikatos ugdymo technologijos (B000M107) | 6 |
Iš viso: | 30 |
2 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Įrodymais grįsti sprendimai slaugoje (B000M093) | 6 |
2 | Slaugos filosofija ir etika (B000M094) | 6 |
3 | Sveikatos priežiūros kokybė ir pacientų sauga (B000M095) | 6 |
4 | Slaugos mokslo tyrimų metodologija II (B000M096) | 6 |
5 | Mokslinis darbas (B000M097) | 6 |
Iš viso: | 30 |
3 semestras
Studijų dalykas | ECTS | |
---|---|---|
1 | Magistro baigiamasis darbas (B000M042) | 30 |
Iš viso: | 30 |
Žinių ir gebėjimų įvertinimo tvarka
Siekiant užtikrinti aktyvų studentų darbą per visą studijų semestrą, sugebėjimą taikyti teorines žinias praktikoje, objektyvų studijų rezultatų vertinimą, Universitete taikomas kaupiamasis vertinimas. Taikant kaupiamąjį vertinimą, studijų rezultatai įvertinami tarpiniais atsiskaitymais (testu, individualiu darbu, referatu, laboratorinio darbo gynimu ir kt.), o galutinis pažymys susumuoja tarpinių atsiskaitymų ir egzaminų pažymius. Studentui neatlikus ar neatsiskaičius už semestro užduotis ir nesurinkus pereinamojo balo − nustatyto skaičiaus tarpinių atsiskaitymų minimalaus balo − neleidžiama laikyti baigiamojo egzamino.
Kiekviena studijų programa baigiama absolvento išsilavinimo įvertinimu - baigiamaisiais egzaminais ir (ar) baigiamojo darbo (projekto) gynimu.
Universitete galioja dešimtbalė vertinimo sistema. Žinios vertinamos šiais pažymiais:
Išlaikyta, neišlaikyta | KU pažymių skalė | Apibūdinimas |
Išlaikyta | 10 (puikiai) | Puikios, išskirtinės žinios ir gebėjimai |
9 (labai gerai) | Tvirtos, geros žinios ir gebėjimai | |
8 (gerai) | Geresnės nei vidutinės žinios ir gebėjimai | |
7 (vidutiniškai) | Vidutinės žinios ir gebėjimai, yra neesminių klaidų | |
6 (patenkinamai) | Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) blogesni nei vidutiniai, yra klaidų | |
5 (silpnai) | Žinios ir gebėjimai (įgūdžiai) tenkina minimalius reikalavimus | |
Neišlaikyta | 4, 3, 2, 1 (nepatenkinamai) | Netenkinami minimalūs reikalavimai |
Laipsnio suteikimo reikalavimai
Pirmosios pakopos studijų ir magistrantūros absolvento žinios, įgūdžiai ir gebėjimai, nurodyti studijų programos apraše, tikrinami ir vertinami viešai ginant jo baigiamąjį darbą. Pagal savo pobūdį, baigiamieji darbai gali būti moksliniai tiriamieji ir tiriamieji-taikomieji.
Studijų baigiamasis darbas yra analitinis projektas, pagrįstas savarankiškais moksliniais ar taikomaisiais tyrimais. Pirmosios pakopos studijose baigiamajam darbui atlikti ir apginti skiriama ne mažiau kaip 12 kreditų, magistrantūroje − 30 kreditų, kai studijų programos apimtis 120 kreditų, arba 24 kreditai, kai studijų programos apimtis 90 kreditų.
Baigiamuoju darbu bei jo gynimu studentas turi parodyti savo kūrybingumą, gebėjimą kritiškai vertinti teorines ir praktines naujoves bei kitų asmenų anksčiau atliktus atitinkamos krypties tyrimus ir gautus rezultatus, socialinės bei komercinės aplinkos, teisės aktų ir finansinių galimybių išmanymą, informacijos šaltinių paieškos ir kvalifikuotos jų analizės įgūdžius, skaičiuojamųjų metodų ir specializuotos programinės įrangos bei bendrosios paskirties informacinių technologijų naudojimo įgūdžius bei gebėjimą aiškiai ir teisingai raštu bei žodžiu pateikti savo atliktų tyrimų rezultatus ir(ar) sukurtą produktą įvairioms klausytojų auditorijoms.
Baigiamasis darbas ginamas viešame rektoriaus įsakymu sudarytos studijų krypties kvalifikacijos komisijos posėdyje. Visi viešojo gynimo posėdyje dalyvaujantys kvalifikacijos komisijos nariai dviem dešimtbalės skalės pažymiais įvertina studento baigiamąjį darbą ir jo gynimą. Gynimo pažymio svertinis koeficientas - iki 0,2. Galutinis pažymys apskaičiuojamas kaip posėdyje dalyvavusių kvalifikacijos komisijos narių pateiktų pažymių aritmetinis vidurkis, suapvalintas iki sveikojo skaičiaus.
Studijų programos formos
nuolatinės
Studijų programos koordinatorius ir rengiantis fakultetas
dr. Marija Truš
Slaugos katedra